Tiskové zprávy

Průzkum o akcích s pivem: chceme degustovat neznámé značky a setkat se s přáteli

Praha 21. prosince 2015 – Dotazníkové šetření agentury PORT spol. s r. o. uskutečněné v červnu a v červenci roku 2015 se zaměřilo na zodpovězení otázek, co motivuje veřejnost k účasti na stále populárnějších pivních a pivovarských akcích. Ty hrají v marketingových aktivitách pivovarů a především u obcí a měst stále významnější místo. Výsledky ukázaly, že téměř 80 % dotazovaných očekává, že bude mít možnost degustovat piva, s nimiž se doposud neměli možnost setkat. Více než polovina dotazovaných uvedla jako důvod účasti možnost setkat se s rodinou a přáteli. Třetí nejpopulárnější atraktivitou pivních akcí je příležitost prohlédnout si výrobní prostory pivovarů.

„Výsledky průzkumu korespondují s trendem zjištěným u jiných výzkumů. Češi sice preferují v naprosté většině piva plzeňského typu, ale jsou s to více experimentovat a ochutnat jiná, tedy neznámá nebo málo obvyklá piva,“ komentoval výsledky Ing. Josef Vacl, CSc. z agentury PORT spol. s r. o. „Fakt, že na pivní akce chodíme, abychom se setkali s rodinou a přáteli příliš nepřekvapuje. Potvrdilo se tak, že pivo u nás není zdaleka jen nápojem na utišení žízně, ale má i svou společenskou funkci,“ dodal Josef Vacl.

Dalšími nejčastěji zmiňovanými důvody účasti na pivních a pivovarských slavnostech je hudba a kulturní program a také gastronomie. Pro větší polovinu z dotazovaných je hudební a kulturní složka pivních a pivovarských slavností spíše nebo velmi důležitou. Naopak, pro 18 % má malý význam.

Gastronomickou součást pivních akcí považuje za spíše nebo za velmi významnou více než polovina účastníků. Naopak, dvě pětiny ji mají za málo významnou a nevýznamnou. Převažují ti, kteří očekávají, vedle možnosti degustovat pivo, doprovodit jeho konzumaci zajímavou gastronomií.

„Potvrdilo se, že hudba a obecněji kulturní program k pivním akcím neoddělitelně patří, ale jejich roli nelze přeceňovat,“ řekl k další části výzkumu Josef Vacl. „A s tím souvisí i to, že gastronomie je zajímavou složkou pivních akcí, ale ani její roli nelze chápat tak, že by jen kvůli ní na akce s pivem veřejnost chodila,“ doplnil Josef Vacl

Průzkumem bylo rovněž zjišťováno, jakými cestami se informace o pivních a pivovarských akcích dostává k jejich účastníkům. Očekávalo se, že nástup sociálních médií se projeví i v této oblasti komunikace. Reakce respondentů však naopak ukázaly, že přes polovinu dotazovaných se o pivních akcích dovídá ústně. Více než dvě pětiny dotazovaných si přečetla o akcích v médiích a na internetu. Naopak, necelá třetina dotazovaných získala informace prostřednictvím sociálních sítí. Velmi nízké procento informací, přibližně každý desátý z dotazovaných získával informace z webů obcí, měst nebo pivovarů.

Dotazníkové šetření dál ukázalo, že pro téměř polovinu účastníků pivních akcí není důležité, organizuje-li akci jeden nebo více pivovarů. Pokud je to pro ně významné, preferují ty, na nichž je účastno více pivovarů a nikoliv jen z jednoho subjektu nebo skupiny. Současně bylo zjištěno, že těch, kteří chtějí poznat další nápoje z produkce pivovarů je sice třikrát méně něž těch, kteří touží poznat nová piva, ale stále více než těch, kteří hodlají pít známá piva z jejich běžné produkce.

Účast na pivních a pivovarských slavnostech není dopředu plánována. Prakticky dvě třetiny uvedly, že účast dopředu na akcích neplánují a záleží na momentálních okolnostech. Pravidelně a plánovitě, s pevným místem v kalendáři, se akcí s pivem zúčastňuje jen 8 % dotazovaných. To svědčí o tom, že v marketingu a plánování tohoto druhu aktivit je mnohé ke zlepšení.

Výzkum také zjišťoval, kolik na akcích s pivem plánují účastníci utratit Nejčastěji uváděná odpověď (44 %) respondentů je, že na pivních akcích plánují utratit mezi dvěma a čtyřmi sty korunami a téměř shodné procento potom více než 400 korun.

Výzkum u více než stovky respondentů starších 18 let ze všech regionů České republiky potvrdil, že pivní a pivovarské akce jsou tedy nejen marketingovým i obchodním souborem aktivit pro pivovary a obce, ale jsou také společenským fenoménem pro veřejnost. 

kategorie: Tiskové zprávy
Dolní navigace