Tiskové zprávy

České firmy představí na stuttgartském veletrhu Slow Food 2010 prozatím nejširší nabídku produktů a služeb

Praha, 23. února 2010 – Česká republika bude mít na letošním, již čtvrtém ročníku veletrhu Slow Food v německém Stuttgartu,prozatím nejrozsáhlejší expozici v historii. Stala se partnerskou zemí veletrhu a v její expozice bude prezentováno 13 regionálních českých a moravských výrobců produktů slow food a rovněž službami, které charakteru hnutí odpovídají. Letošní účast našich vystavovatelů je podpořena Ministerstvem zemědělství ČR a agenturou CzechTourism. O veletrh, který se letos koná ve dnech 15. – 18. dubna, byl mezi vystavovateli velký zájem a zúčastní se jej více než 500 firem především z Německa, Itálie a dalších, hlavně evropských zemí. Loňská návštěvnost překonala během čtyřdenního konání akce 15 000 osob a v letošním roce organizátoři odhadují účast přibližně 25 000 návštěvníků vč. odborné veřejnosti.

Trojici vystavovatelů z loňského roku, CROY Concept, s.r.o., Ceria, s.r.o. a Danuška Štefanová – pekařství rozšiřují v tomto roce společnosti Begokon CZ, s.r.o., Šiška, s.r.o., Kozí farma Licibořice, Léčebné lázně Bohdaneč, a.s., První hořická, s.r.o., Pavel Janoš, Aquamat CZ, s.r.o., KALMA k. s., Masoeko, s.r.o. a některé menší pivovary. Česká expozice mj. představí především pekárenské a cukrárenské výrobky, kozí sýry a další kozí produkty, uzenářské výrobky, chlazené rostlinné potraviny, vína moravské provenience a česká piva. Novinkou bude i nabídka lázeňských služeb.

„Organizátoři nabídli našim firmám zajímavé podmínky pro účast v expozici a po loňské, velmi úspěšné premiéře, udělili České republice statut parnerské země, což je nejen ocenění, ale i snahou a gestem jak umožnit prezentaci výrobcům ze země, která v minulém roce svými výrobky širokou i odbornou veřejnost zaujala,“ říká Ing. Petr Mamula, předseda české pobočky mezinárodní sdružení Slow Food. „Účast na veletrhu tohoto druhu je pro naše výrobce cennou konfrontací s konkurencí a příležitosti si ověřit, jak mohou na stále rozšiřujícím se trhu slow food uspět,“ dodává Petr Mamula.

Zástupci veletrhu počítají, že rozšířená česká expozice bude podnětem i pro řadu další zemí a organizací ze střední a východní Evropy k rozhodování o účasti na některém z dalších ročníků.
Filozofii Slow Food prezentují tři slova: 'Dobrý, čistý a fair.'Tedy to, co jíme a pijeme by mělo být ze surovin dobré kvality, vyrobeno čistě, bez přidaných látek a zároveň by zemědělec i zpracovatel měl za svůj produkt obdržet férovou cenu. Nad tím vším stojí požadavek na 'udržitelnost' vyžadující ještě více než 'eko' nebo 'bio'. Tedy důsledně dbát na to, aby i budoucím generacím zůstalo přirozené životní prostředí se všemi zdroji pro zdravou, chutnou stravu.
Hnutí Slow Food vzniklo v České republice v r. 2000. Klade si za úkol respektovat hlavní záměry mezinárodního hnutí Slow Food především v oblasti podpory a prosazování konzumace domácích potravinářských produktů. Prostřednictvím přednáškové činnosti seznamuje veřejnost s historií české i mezinárodní gastronomie. Organizuje odborné semináře, účast na domácích i zahraničních výstavách a veletrzích, degustace a další osvětovou činnost. Hnutí Slow Food Česká republika vyhlásilo, poprvé ve své historii, Výroční ceny Slow Food Prague pro rok 2009.

kategorie: Tiskové zprávy
Dolní navigace